Betongväggen i köket

Ända sen jag skrev om renoveringen av vårt kök här så har jag fått mejl med frågor om hur vi fick till betongväggen. Så bäst att ta detta en gång för alla! :) Vi undersökte en mängd olika alternativ innan vi bestämde oss, men till slut så valde vi att använda samma slags puts som man har på utomhusfasader. Efter att hantverkarna murat väggen med denna puts och den fått torka så strök de på två lager av en primer för att det skulle hålla bättre. Därefter har vi satt upp en glasskiva för att skydda mot fett och liknande. Hoppas detta hjälper nån! :)
Foto: Tina, timonhome.blogg.se
 
2015-09-17 @ 00:06:57 Kök

Kommentarer

Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Alltså. SÅÅÅ SNYGGT!

2015-09-17 @ 09:02:26
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/

Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Så jäkla snyggt!!

2015-09-17 @ 19:43:00
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/

Postat av: Anonym

I

2015-09-17 @ 21:22:44

Postat av: Anonym

En fråga till :) vad har ni för mått mellan bänkskiva och överskåpen? Tacksam för svar :) maila mig gärna på [email protected]

2015-09-17 @ 21:24:01

Postat av: Tina

Alexandra: måttet mellan bänk och skåp är 60 cm.

2015-10-04 @ 22:16:08
URL: http://timonhome.blogg.se

Postat av: Mariethe

Hejsan. Så fint kök!

Vi håller på med renoveringen av vårt och vill också ha en vägg med betong look. Jag har visat er bild för mina hantverkare men dem säger att dem inte vet hur dem ska få till den "flammiga" looken med olika skiftningar i nyanser?
Tacksam för svar :)

2016-05-18 @ 16:59:32

Postat av: Niclas

Herreguuud vad snyggt. Jag håller på att renovera ett hus på Mallorca och har lite svårt att övertyga hantverkarna om det geniala och snygga med betong.
Har du namnet på den puts/betongtyp ni använt? Vad var det för primer? Hur mycket bygger det (ut från väggen)? Är det specialglas? Otroligt hyggligt om du orkar svara. Tack, tack, tack.
MVH
Niclas

2018-11-25 @ 12:20:11
URL: http://www.magasinmakarna.se


Kommentarera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: